КАФЕДРА ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ, СПОРТУ ТА ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ
Загальна інформація
Е-mаіl: opt.artip@ukr/net
Веб-сайт: http://opt-artip.byethost4.com/
МІСІЯ КАФЕДРИ
Місією кафедри є надання освітніх послуг з метою розвитку особистостей та професійного зростання учасників освітнього процесу; формування культури вдосконалення викладання і навчання студентів; дотримання міжнародних стандартів забезпечення якості освіти; забезпечення конкурентоспроможності випускників на державному на міжнародних ринках праці.
ЗАВДАННЯ КАФЕДРИ
Завданнями кафедри фізичної культури, спорту та освітніх інновацій є:
- створення безпечного і позитивного робочого середовища;
- забезпечення підготовки кваліфікованих конкурентоспроможних на ринку праці фахівців в галузях педагогіки, фізичного виховання і спорту, фітнесу і рекреації;
- здійснення оновлення освітніх програм:
«Освітні, педагогічні технології» з підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності А1 «Освітні науки» галузі знань А «Освіта»;
«Фітнес та рекреація» з підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю А7 «Фізична культура і спорт» галузі знань А7 «Освіта»;
«Здоров’я людини та фітнес» з підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності А4 «Середня освіта (фізична культура)» галузі знань А4 «Освіта»;
- розвиток ефективних колективних взаємовідносин, співпраця і обмін досвідом між членами кафедри, які перебувають на різних стадіях кар’єри викладача;
- розширення сфери наукових досліджень в галузі педагогіки та фізичної культури і спорту;
- публікація результатів наукових досліджень у журналах, які входять до наукометричних баз Web of Science, Scopus, Copernicus, в українських наукових виданнях категорії «Б»;
- участь в міжнародних і українських наукових конгресах, конференціях, семінарах і круглих столах;
- участь в конкурсах на виконання спільних науково-дослідних проектів із зарубіжними партнерами;
- здобуття викладачами кафедри наукових ступенів кандидата наук/доктора філософії (PhD)/доктора наук зі спеціальності і вчених звань доцента/професора;
- розширення співпраці з українськими і зарубіжними установами, закладами вищої освіти, громадськими організаціями, професійними співтовариствами;
- проведення наукових заходів в АРТіП (організація науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів);
- керівництво науково-дослідною роботою студентів, кваліфікаційними (магістерськими) і курсовими роботами, підготовка студентів до участі в олімпіадах;
- забезпечення впровадження в освітній процес інноваційних освітніх технологій, що забезпечують виявлення і розвиток творчого потенціалу студентів;
- розробка силабусів, іншого навчально-методичного забезпечення освітніх компонентів з оприлюдненням їх на платформі систематизованого управління навчанням Moodle АРТіП;
- організація і керівництво науковою роботою здобувачів вищої освіти;
- професійний розвиток викладачів: стажування викладачів в українських і зарубіжних закладах вищої освіти, учать у тренінгах, вебінарах з підвищення кваліфікації;
- планування, контроль і підвищення якості викладання;
- систематична оцінка якості викладання та оцінка досягнень у навчанні здобувачів вищої освіти;
- сприяння в організації позанавчальної діяльності здобувачів вищої освіти (спортивно-масові, волонтерські, патріотичні та інші заходи);
– профорієнтаційна робота з абітурієнтами (організація Днів відкритих дверей АРТіП, робота з освітніми закладами тощо);
– розвиток взаємовідносин між здобувачами вищої освіти, громадою, закладами освіти і викладачами.
СКЛАД КАФЕДРИ
Колектив кафедри налічує 12 штатних викладачів, з них: 1 доктор наук, 1 професор, 6 кандидатів наук, 6 доцентів, 1 Заслужений тренер України, Заслужений працівник фізичної культури і спорту, 1 майстер спорту України міжнародного класу та 7 сумісників.

Хомік Оксана Миколаївна
завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент.
Наукові інтереси: педагогіка, корекційна педагогіка.

Гладкова Валентина Миколаївна
доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри.
Наукові інтереси: Проблеми прогресивного особистісно-професійного розвитку сучасного фахівця соціономічного профілю, питання фундаментальної акмеології, особливості саморозвитку та самовдосконалення науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти та менеджерів різних керівних ланок освітніх закладів.

Борисюк Степан Юхимович
Заслужений тренер України, Заслужений працівник фізичної культури і спорту, доцент кафедри.
Наукові інтереси: фізична культура і спорт (легка атлетика)

Добринський Володимир Семенович
кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри.
Наукові інтереси: педагогіка, теоретико-методичні основи активізації фізичного виховання у закладах загальної середньої освіти.

Ліщук-Торчинська Тетяна Петрівна
кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри.
Наукові інтереси: філософія освіти, методологія і методи наукових досліджень, аналіз тексту і дискурсу, усна історія, філософія історії.
Фахові видання:
- Зміст особистісно орієнтованого навчання і технології його впровадження у вищій школі. Наука і техніка сьогодні. 2025. № 3(43).
- ЛОГІКО-ФІЛОСОФСЬКІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Юридичний науковий електронний журнал. 2025. № 2025. С. 807-809.
- Практика організації самостійної роботи студентів (на прикладі викладання магістерського курсу «Методологія та організація наукових досліджень»). Соціологічні студії. 2024. №2 (25). doi.org: 10.29038/2306-3971-2024-02-11-11
- Оцінювання цифрової компетентності у здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Освіта. Інноватика. Практика, 2024. Том12, №10. С. 56-63. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i10-008
- Історико-філософські смисли розвитку ідеї безсмертя в ранньому християнстві. Софія: гуманітарнорелігієзнавчий вісник.
- № 2 (18). С. 61-65. DOI:https://doi.org/10.17721/sophia.2021.18.12
- Genetic and professional managerial skills: changing nature, thinking and roles. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020. № 3. Pp. 151–156. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-3/151
- Ліщук-Торчинська Т., Распопов Є. Екологічні цінності у постмодерну добу. Ochrona środowiska. Prawo I ne tylko. Захист довкілля. Право і не тільки / Redakcja naukowa: dr. Adam Erechenla prof. WSHP dr. Adam Kasprzyk; Wyższa Szkola Humanisstyczno-Przyrodnicza. Studium Generale Sandomiriense w Sandomierzu, Академія рекреаційних технологій і права в Луцьку. Sandomierz: Wydawnictwo Wyższej Szkoly Humanisstyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu, 2025. S. 191-249. (Міжнародне наукове видання) Монографія

Смаль Ярослав Анатолійович
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри.
Наукові інтереси: теорія і методика фізичного виховання, фізична реабілітація, психологія спорту, педагогіка, філософія.

Вольчинський Анатолій Ярославович
кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри.
Наукові інтереси: педагогіка, організація і методика фізичного виховання здобувачів вищої освіти.

Гнітецький Леонід Володимирович
кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, викладач кафедри.
Наукові інтереси: фізична культура, спорт, спортивні ігри, основи здоров’я

Сахарук Ігор Володимирович
майстер спорту України міжнародного класу з легкої атлетики, старший викладач кафедри.
Наукові інтереси: фізична культура і спорт, фізична реабілітація.

Романюк Валентина Миколаївна
викладач кафедри.
Наукові інтереси: корекційно-профілактичні заняття із чоловіками з різним станом біомеханіки опорно-рухового апарату.

Іщук Наталія Миколаївна
викладач кафедри
Наукові інтереси: гуманістичні цінності майбутніх вчителів фізичної культури в навчально-виховному процесі.

Аллахвердієва Наталія Ярославівна
викладач кафедри.
Наукові інтереси: освіта як соціально-педагогічний виклик.
Особи, що працюють на умовах сумісництва
Вегнер Олег Іванович – Заслужений тренер України, доцент кафедри;
Ковальчук Андрій Дмитрович – суддя міжнародної категорії з волейболу, старший викладач кафедри;
Савчук Надія Антонівна – кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри;
Хриплюк Олександр Петрович – суддя національної категорії з легкої атлетики, старший викладач кафедри;
Тесунов Вадим Анатолійович – викладач кафедри;
Мажула Тетяна Василівна – викладач кафедри;
Юровчик Володимир Геннадійович – викладач кафедри.
Кафедра є випускаючою й забезпечує підготовку магістрів зі спеціальностей А1 «Освітні науки та А7 «Фізична культура і спорт», а також підготовку бакалаврів зі спеціальності А4 «Середня освіта (фізична культура)».
Освітня діяльність кафедри в рамках освітньо-професійної програми «Освітні, педагогічні технології» підпорядкована меті, якою, у відповідності зі Стандартом вищої освіти другого (магістерського) рівня, галузі знань А «Освіта» спеціальності А1 «Освітні науки» є підготовка висококваліфікованих, соціально відповідальних фахівців зі сформованими компетентностями в галузі освітніх, педагогічних наук, здатних до професійного саморозвитку, критичного мислення та впровадження інноваційних технологій в освітній сфері.
Освітня діяльність кафедри в рамках освітньо-професійної програми «Фітнес та рекреація» підпорядкована меті, якою, у відповідності зі Стандартом вищої освіти другого (магістерського) рівня, галузі знань А «Освіта» спеціальності А7 «Фізична культура і спорт» є професійна підготовка висококваліфікованих фахівців з фізичної культури і спорту, зокрема з фітнесу та рекреації, спрямованої на формування високого рівня їх компетентностей та здатність розв’язувати складні задачі і практичні проблеми інноваційного та/або наукового характеру у сфері фізичної культури і спорту з використанням інноваційного підходу та рівних можливостей для всіх верств населення шляхом формування та розвитку індивідуальних здібностей особи.
Освітня діяльність кафедри в рамках освітньо-професійної програми «Здоров’я людини та фітнес» галузі знань А «Освіта» спеціальності А4 «Середня освіта (фізична культура)» першого (бакалаврського) рівня освіти підпорядкована меті забезпечення опанування здобувачами компетенцій майбутніх учителів фізичної культури та основ здоров’я основної (базової) середньої школи, фахівців фітнес-технологій для формування конкурентноздатних на ринку праці випускників.
Викладачі кафедри забезпечують освітніх компонентів «Філософія», «Логіка», «Основи здорового способу життя», «Психологія», «Основи науково-дослідної роботи» та ін. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальностей «Фізична терапія, ерготерапія», «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», «Право», «Фінанси, банківська справа та страхування» та дисципліни «Психофізологічний тренінг» для здобувачів другого (магістерського) рівнів освіти спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія».
Під час викладання освітніх компонентів викладачі використовують гнучкі методики та технології (індивідуалізовані, проблемно-орієнтовані, міждисциплінарні), які спрямовані на формування ініціативності та творчості здобувачів, розвиток їх самопізнання і самоусвідомлення як активних учасників освітнього процесу.
Освітньо-науковий процес здійснюється із застосуванням інноваційних, інтерактивних технологій, елементів дистанційного навчання, виконання проектів, науково-педагогічної, асистентської, переддипломної, виробничої, педагогічної практик, практики з фітнесу та рекреації, практики з адаптивного фізичного виховання і спорту, у процесі яких здобувачі опановують інноваційні практики, формують навички партнерської взаємодії, презентують свій науковий доробок з наступним обговоренням, що сукупно сприяє формуванню навичок співпраці в команді.
Освітня діяльність кафедри спрямована на інноваційний розвиток освіти через зміщення акцентів з аудиторної на самостійну роботу здобувачів освіти, з навчальної – на наукову і методичну роботу викладача.
Кафедра реалізує запроваджений в академії підхід до організації навчального процесу на основі парадигми студентоцентричності. Кожен студент, що навчається за освітньою програмою, має право сформувати свою індивідуальну траєкторію навчання, що прописано у «Положенні про організацію освітнього процесу у ЗВО «Академія рекреаційних технологій і права». Для цього здобувачі вищої освіти здійснюють вибір варіативних освітніх компонент, пререквізити та постреквізити яких вказані у силабусах.
Під час визначення змісту освітніх компонентів викладачі використовують авторські підходи і методики; вільно обирають методи і прийоми викладання з урахуванням формування необхідних компетентностей здобувачів згідно освітніх програм; враховують складність матеріалу і рівень необхідної попередньої підготовки здобувачів.
Професорсько-викладацький склад кафедри фізичної культури, спорту та освітніх інновацій працює над науково-дослідними темами кафедри: «Професійна підготовка здобувачів вищої освіти з освітніх, педагогічних наук із застосуванням інноваційних технологій»; «Інноваційні педагогічні технології у підготовці фахівців фізичної культури і спорту, фітнесу та рекреації: цифровізація, інтерактивні методи та адаптивне навчання».
Крім цього, кожен викладач здійснює науковий пошук в рамках індивідуальної науково-дослідної теми.
З часу існування кафедри успішно завершили роботу над дисертаційними дослідженнями і здобули наукові ступені кандидата педагогічних наук викладачі Наталія Павлишина, Оксана Хомік, Оксана Ковальчук. Вчені звання доцента отримали викладачі Оксана Хомік, Наталія Павлишина, Оксана Ковальчук, Надія Савчук, Ярослав Смаль та Ольга Фаст. Окремі викладачі кафедри здійснюють дисертаційні дослідження для отримання наукового степеня доктора філософії. Зокрема, Валентина Романюк обрала темою дисертаційного дослідження «Програмування корекційно-профілактичних занять із чоловіками з різним станом біомеханіки опорно-рухового апарату».
Викладачі та здобувачі вищої освіти публікуються у різного роду міжнародних та всеукраїнських наукових виданнях, зокрема, у виданнях, які входять до наукометричних баз Web of Science і Scopus, Index Copernicus та наукових фахових виданнях України категорії «Б» переліку наукових фахових видань України тощо.
Науково-педагогічні працівники беруть участь у міжнародних та всеукраїнських наукових заходах: симпозіумах, науково-теоретичних і науково-практичних конференціях, семінарах, вебінарах, проходять науково-педагогічне стажування тощо. Завідувачка кафедри, Оксана Хомік, стала в 2025 році Лауреатом щорічної обласної премії у сфері науки і відзначена дипломом та нагороджена грошовою премією. Тетяна Ліщук-Торчинська брала участь у міжнародному проекті «Розширення можливостей для розвитку у галузі антикризового управління в прикордонних регіонах», який відбувся на базі Люблінського католицького університету Івана Павла ІІ (Польща), і пройшла серію тренінгів.
Кафедра освітніх, педагогічних технологій сприяє налагодженню контактів з навчальними науково-дослідними установами та підприємствами освітньої сфери та сфер соціальної роботи Волинської області, України та Польщі. Зокрема, Оксана Хомік брала участь у знаковій події – засіданні сенату університету з нагоди Дня Університету Яна Длугоша в Ченстохові (Республіка Польща), що посилило інтеграцію кафедри та Академії в європейський науково-освітній простір, відкриваючи нові можливості для студентів і викладачів.
Викладачі кафедри та здобувачі, які навчаються за освітньо-професійними програмами «Освітні, педагогічні технології», «Фітнес та рекреація» і «Здоров’я людини та фітнес» беруть активну участь у науковому житті академії.
Кафедрою фізичної культури, спорту та освітніх спільно і за ініціативи кафедри документознавства та інформаційної діяльності було проведено міжвузівський науково-практичний семінар «Міжнародний день людей з обмеженими можливостями: виклики сьогодення» (02.12.2021р.). У роботі семінару взяли участь викладачі, здобувачі вищої освіти, громадські діячі. Представники громадськості, органів місцевого самоврядування, закладів освіти поділилися досвідом формування цифрових компетентностей у студентів з обмеженими можливостями, особливостями роботи з такою категорією студентів. До роботи в семінарі також був запрошений заступник міністра цифрової трансформації Олександр Шелест.
Здобувачі вищої освіти та викладачі кафедри брали участь у щорічній науково-практичній конференції: «Інноваційні технології в освіті, науці й виробництві», яка організовувалася і проводилася на базі академії у рамках відзначення Днів науки., а з 2024 р. – у Всеукраїнській науково-практичній конференції з міжнародною участю «Vivat Academia. Дні науки Академії рекреаційних технологій і права – 2024».
На кафедрі щомісячно проводяться засідання методичного семінару, на якому обговорюються результати науково-педагогічних та методичних пошуків викладачів кафедри і здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Викладачі кафедри здійснюють рецензування наукових праць, методичних рекомендацій та посібників викладачів закладів вищої освіти (зокрема, Волинського національного університету імені Лесі Українки, Луцького національного технічного університету) і вчителів закладів загальної середньої освіти міста Луцька, педагогічних коледжів міста Луцька, Володимир-Волинська та ін.
Одне із пріоритетних завдань наукової роботи кафедри – підготовка здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, здатних розв’язувати задачі дослідницького або інноваційного характеру в галузі освітніх, педагогічних наук та фізичної культури і спорту. Викладачі кафедри здійснюють керівництво науково-дослідною роботою здобувачів вищої освіти: надають наукові консультації здобувачам під час написання курсових і магістерських робіт, підготовки наукових доповідей і публікацій, підготовки робіт учасників Всеукраїнських творчих конкурсів наукових робіт для студентської молоді тощо. Зокрема, Степан Борисюк отримав Подяку ректора Глухівського педагогічного університету імені Олександра Довженка за підготовку Якимлюк Тетяни Сергіївни, учасниці ІІ туру ІІІ Всеукраїнського творчого конкурсу наукових робіт для студентської молоді «Здорова дитина – здорова нація» 2021/2022 н. р.
Здобувачі освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Фізична культура і спорт» Академія рекреаційних технологій і права, Артур Фьодоров, Андрій Климук, Сергій Нікітін приймали участь у Всеукраїнській студентській дистанційній олімпіаді з дисциплін «Теорія і методика фізичного виховання» та «Олімпійський та професійний спорт», що проходила 21-25 квітня 2025 року на базі Національного університету «Запорізька політехніка», де команда здобувачів Академії виборола почесне загальнокомандне 5 місце серед учасників з усієї України.
У своїй науковій роботі професорсько-викладацький склад кафедри та здобувачі вищої освіти керуються висвітленням актуальних виховних, моральних і суспільно-педагогічних проблем сучасного українського суспільства.